sobota 12. května 2018

Cílová rovinka (Erasmus VI)

10, 9, 8...
Už jen pár dní a pojedu domů! Jupí!

Nebudu se rozepisovat, jak moc se těším a že mi z Finska vlastně skoro nic chybět nebude. I když teď, jak se oteplilo a začalo pořádné jaro, je všechno o dost hezčí.



Studijní update
Mám za sebou všechny zkoušky a většina assignmentů (domácích úkolů) je už taky odevzdaná. Ve druhé periodě jsem měla pět předmětů, z toho tři pokračovaly z první periody. Aplikovaná bioinformatika se skoro nekonala, pár posledních přednášek a workshopů, ještě k tomu špatně organizovaných. Molekulární modelování obsahovalo jenom teorii a pozadí modelů, což znamená hodně matematiky, chemie, fyziky a to všechno v teorii. Obrovský profesor a ústní zkouška - fakt zážitek. A pak se mi povedla super věc - přihlásila jsem se na praktickou blokovou výuku v laborkách. Problémem by se mohlo zdát, že šlo o hodiny ve finštině, kterou zatím tak dobře neovládám. Ale milá paní učitelka mi slíbila, že to půjde. A taky to šlo :) (za to bych asi měla poděkovat Gogimu, protože mě naučil spoustu věcí, asi mu pošlu pohled)

  • Introduction to applied bioinformatics (5)
  • Suomi 2 (5)
  • Ruotsin alkeiskurssi 1 (3)
  • Introduction to molecular modelling for life science students (5)
  • Geenitekniikka harjoitustyöt, molekyylibiotieteet (3) - laborky
    Southern blotting

Další finská pozorování
Za těch pár měsíců jsem si povšimla několika zajímavých/otravných/prostě jiných věcí. 
  1. Je tady všude čisto. Když roztál sníh, odhalil jen hlínu a listí. Žádné cigarety, papírky apod. 
  2. Komunikace finů je neskutečně šílená. Na emaily neodpovídají nebo odepíšou, aniž by zodpověděli daný dotaz.
  3. Na záchodě zamykáte dvoje dveře. Víte jak vypadá takový ten malý záchod s předsíňkou? Prvními dveřmi vejdete do místnůstky 0,5 x 0,5 m s umyvadlem a ručníky a pokračujete druhými dveřmi do mini místnosti se záchodem. Doma jsem se většinou setkala se zamykáním jen těch dvěří vedoucích přímo k záchodu, takže když si někdo chtěl napustit vodu, upravit make-up nebo si opláchnout ruce, klidně mohl. Tady se zamykají už ty první dveře, takže si některé dámy uzurpují oba sály klidně 15 minut a vy čekáte žízniví venku.
  4. Přišel nový "kolejní" oběžník s upozorněním, že všechny dveře se odemykají doprava. Je jedno, jestli je to do zdi nebo ode zdi. Prostě doprava.
  5. Finové zastavují na přechodech. To je super. Jenomže zasstavují i úplně zbytečně. Představte si prázdnou cestu, jen jedno auto v prostředním ze tří pruhů. Normálně jsem zvyklá pomalu nakročit přes první pruh, auto projede a já za ním přejdu. Za podobný manévr si tady vysloužíte prudké zabrzdění těsně před přechodem (zbytečné) a pohoršené pohledy. 
  6. Povlečení na peřinu má díry v rozích, takže se peřina mnohem lépe střepává.

Začala jsem taky pracovat na diplomce, k čemuž jsem se rozhodla využít místní knihovny. A městská/národní knihovna je naprosto boží.






Žádné komentáře:

Okomentovat