čtvrtek 28. června 2018

Všude dobře... (Erasmus VII)

Tak, a je konec. Semestr utekl jako voda a bylo na čase rozloučit se s dobrodružným Finskem. 
Uběhlo 133 dní. Nebo taky 4 měsíce a 13 dní. Nebo ještě jinak, bylo to 3 192 hodin. Všechny jsem přežila a vrátila se v pořádku domů. Však už se mi taky stýskalo.

Nebudu tady popisovat vybalování, vítání ani vyprávění, jak jsem se měla. Chtěla bych jen zachytit pár organizačních věcí a celé to nějak uzavřít. 

Těsně před odjezdem z Finska jsem si ještě na univerzitě musela nechat potvrdit Confirmation of Studies - papír, že jsem tam opravdu studovala. Ten bylo potřeba odevzdat v Brně na studijním, což jsem vyřešila jednoduše naskenováním.
Taky jsem vracela trochu peněz, protože jsem pobyt ukončila cca o týden dříve, než bylo v původní smlouvě. 
Nejnáročnějším dokumentem (časově) se ukázal být Transcript of Records - Výpis známek. Na univerzitě v Helsinkách to trvá cca měsíc a půl, než se známky ze zkoušky dostanou do systému. Je jedno, že zkoušku jsem zvládla koncem dubna a známku už dávno vím. Vyučující musí známky po nějakém datu donést na studijní oddělení, kde pak úřednice známky ručně zadávají do počítače, což jim trvá celou věčnost. Přičteme pár dnů kvůli pošty (výpis chodí oficiálně na papíře) a koncem července máte poslední papír.
Pak už jen zbývalo naklikat předměty do ISu, aby mi je uznali a připsali mi potřebné kredity. 

Jedna životní kapitole je za mnou. Jeden sen si můžu odškrtnout. 

Jaké to bylo?  
Určitě poučné a zajímavé. Neužila jsem si párty, nepoznala přátele na celý život, neviděla polární záři ani si nepohladila soba. Dny jsem trávila na učením, noci prospala. Zamilovala jsem si saunu a finskou přírodu. Naučila jsem se více šetřit a řádně ocenit IS.

Obešla bych se bez toho?
Určitě ano.

Jela bych znovu?
Samozřejmě.

Co dál?
Na programu je spouta dalších dobrodružství, některá začnou co nevidět. :)





Žádné komentáře:

Okomentovat